slogan

Potrzebujesz pomocy w sprawie cen transferowych?
– skontaktuj się z doradcą

Sporządzanie dokumentacji podatkowych online < powrót do listy artykułów

Pobierz

Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej wynika z przepisów prawa polskiego. Dotyczy on wszystkich tych podatników, którzy spełnili dwie najważniejsze przesłanki:

• zawarli transakcję (transakcje) z podmiotem powiązanym (osobowo, rodzinnie lub kapitałowo) bądź z podmiotem mającym swoją siedzibę, zarząd lub miejsce zamieszkania w państwie na terytorium którego jest stosowana tzw. szkodliwa konkurencja podatkowa,
  • kwota transakcji przekroczyła równowartość wyrażonego w euro limitu transakcyjnego, który został precyzyjnie określony w ustawach PIT oraz CIT.

Oferujemy profesjonalne rozwiązanie informatyczne do sporządzania dokumentacji podatkowych, które powstało z myślą o grupach kapitałowych oraz podmiotach dokonujących rokrocznie wielu transakcji ze spółkami powiązanymi. Nasza aplikacja jest skierowana zarówno do personelu działów finansowo-księgowych podatników, jak i do biur rachunkowych oraz kancelarii doradców podatkowych świadczących usługi sporządzania dokumentacji dla swoich klientów.

Prawidłowa dokumentacja krok po kroku

Zgodnie z art.9a ustawy CIT oraz art. 25a ustawy PIT, prawidłowe sporządzanie dokumentacji podatkowej powinno opierać się na kilku istotnych elementach, takich jak:

• funkcje (uwzględniające użyte aktywa i podejmowane ryzyko) pełnione przez uczestników transakcji,
  • koszty związane z transakcją oraz warunki jej zapłaty,
  • metoda i sposób kalkulacji zysków,
  • cena przedmiotu transakcji,
  • strategia gospodarcza,
  • inne czynniki mające wpływ na wartość przedmiotu transakcji,
  • oczekiwane korzyści w przypadku świadczeń o charakterze niematerialnym.
Opieka merytoryczna logo SWGK Grupa SWGK (dawniej HLB Sarnowski & Wiśniewski) – specjaliści w doradztwie w obszarze cen transferowych. W ostatnich latach wspieraliśmy klientów w kontrolach cen transferowych (w trybie 7 –dniowym) i przygotowaliśmy ponad 10.000 dokumentacji cen transferowych i benchmarking study. Dowiedz się więcej.